De website wordt geladen...

x
kan ik je ergens mee helpen?

5 tips voor een betere employer branding

Employer branding is bij veel bedrijven hot and happening, maar hoe pak je dit nu het beste aan?

Hierbij 5 tips om de employer branding van jouw bedrijf te verbeteren!

 

  1. Denk aan de funnel:

Creëer een sterke strategie voor employer branding die de gehele recruitmentfunnel dekt, van bewustwording tot en met onboarding.

 

 

  1. Ken je ideale kandidaat:

Zodra je weet wie je ideale kandidaat is, kun je gaan bedenken welk kanaal je wil gebruiken en welke boodschap je wil overbrengen. Doe geen aannames, maar doe onderzoek. Voor een succesvolle employer branding-campagne moet je slim kunnen vergelijken en optimaliseren. Welk type content slaat aan, welk kanaal haalt het meeste binnen? Blijf ook dicht bij jezelf: past het jeugdige TikTok bijvoorbeeld niet bij je bedrijf? Houd het dan bij andere kanalen, zoals Facebook en LinkedIn.

 

 

  1. Ontwikkel een sterke bedrijfscultuur

Zorg voor een inclusieve en ondersteunende werkomgeving waar werknemers zich gewaardeerd en betrokken voelen. Een positieve bedrijfscultuur trekt niet alleen talent aan, maar behoudt het ook.

 

 

  1. Maak een mooie werkenbij-pagina

Weet je precies wie je zoekt, wat je kunt bieden en welke boodschap je wilt overbrengen? Laat het samen komen op een flitsende werkenbij-pagina. Op deze website kunnen potentiële nieuwe collega’s dan meteen in tekst én beeld zien waar ze terecht komen en of de werkplek bij hen past. Kortom: de ultieme kans on net dat laatste zetje te geven bij het solliciteren.

 

 

  1. Mik op reviews

Je kunt zelf vertellen wat voor fijne werkgever je bent, maar is het niet veel geloofwaardiger als je medewerkers dat vertellen? Het laatste wat je wil is een slechte review van een (oud)medewerker. Werkzoekenden laten hun keuze om te solliciteren vaak afhangen van reviews van andere werknemers. Probeer je reputatie dus hoog te houden en zorg bij elke vertrekkende medewerker voor een prettige eindperiode. Wees dus ook proactief in het aanvragen van reviews van medewerkers en kandidaten. Positieve reviews hebben een groot effect op het succes van je werving.

Lees onze andere blogs